Obxecto
As subvencións ás asociacións de comerciantes sen ánimo de lucro teñen como obxectivo a dinamización do comercio local. O procedemento para a súa concesión será en réxime de concorrencia competitiva, suxeito ao réxime de axudas de minimis. Estas subvencións non poderán superar os límites establecidos no Regulamento (UE) nº 2023/2831, que establece que a axuda total a unha empresa non pode superar os 300.000 € nun período de tres anos.
A axuda será concedida a unha «empresa única», que se define por varios vínculos entre empresas, como a maioría dos dereitos de voto, o dereito a nomear ou controlar a administración doutra empresa, ou a capacidade de exercer unha influencia dominante sobre outra empresa.
Os gastos e investimentos subvencionables deben estar directamente relacionados coa actuación que se quere subvencionar. En concreto, serán subvencionables as actuacións previstas nos artigos 5 e 7 das bases reguladoras, sempre que se realicen e se paguen entre o 1 de novembro de 2024 e o 31 de outubro de 2025.
Beneficiarios
Poderán ser beneficiarias destas subvencións as agrupacións permanentes de comerciantes, sen ánimo de lucro e con personalidade xurídica propia, que estean legalmente constituídas e teñan o seu ámbito de actuación na Comunidade Autónoma de Galicia. Estas entidades deberán cumprir os seguintes requisitos:
1. Antigüidade e situación financeira: As entidades deben ter unha antigüidade mínima de tres anos desde a data de publicación desta orde e atoparse ao día na aprobación das contas anuais dos dous últimos exercicios (2022-2023).
2. Centros Comerciais Abertos: Para ser considerados como tales, as agrupacións deben:
– Xestión profesionalizada: Contar cunha xerencia propia e permanente, con persoal contratado que realice funcións de xestión e dinamización comercial entre o 1 de novembro de 2024 e o 31 de outubro de 2025.
– Delimitación territorial: A área do centro comercial aberto debe estar claramente definida dentro da área urbana do concello, integrando un ou varios eixes comerciais principais e secundarios.
– Mínimo de comercios asociados: Ter como mínimo 50 comercios retallistas asociados e dados de alta na intranet da Dirección Xeral de Comercio e Consumo.
– Diversidade comercial: A oferta debe ser variada, especialmente en equipamento persoal.
– Representación dos comercios: Os comercios retallistas deben representar polo menos o 50 % dos socios dados de alta na plataforma da Dirección Xeral de Comercio e Consumo.
– Viabilidade económico-financeira: Contar cun orzamento que inclúa ingresos das cotas dos asociados, que sexan como mínimo o 30 % do investimento solicitado.
– Canles de comunicación dixital: Dispoñer de portais web, aplicacións e perfís en redes sociais actualizados regularmente, para comunicar campañas e eventos.
– Formación e dinamización: Realizar xornadas de formación periódicas para os asociados e dispoñer dun programa de actividades de formación e dinamización co contido mínimo estabelecido.
3. Centros Comerciais Abertos en Grandes Cidades: Nos municipios considerados grandes cidades (A Coruña, Ferrol, Santiago, Lugo, Ourense, Pontevedra e Vigo), poderá recoñecerse máis dunha agrupación de comerciantes, dependendo do número de comercios retallistas en cada cidade. A delimitación territorial será única para cada centro comercial aberto, sen que poida coincidir con outro existente. Nos casos de núcleos históricos, só poderá haber un centro comercial aberto por núcleo, e a delimitación virá determinada por criterios de antigüidade e número de comercios asociados.
4. Exclusión de empresas en crise: Non poderán ser beneficiarias destas axudas as empresas que se atopen en crise, segundo a normativa da UE.
Características da axuda
Os programas de actividades de dinamización comercial serán subvencionables sempre que teñan como obxectivo incentivar o consumo e atraer clientes, incrementando as vendas no comercio local. Estes programas deberán incluir, como mínimo:
1. Seis campañas de dinamización comercial: Cada campaña debe ter identidade propia e realizarse ao longo do período subvencionable (preferentemente unha cada dous meses), podendo incluír concursos, sorteos, feiras, bonos, descontos, entre outros. A campaña de Nadal e Reis poderá repetirse en dous tramos de dous meses.
2. Dúas actividades formativas: Dirixidas á mellora das cualificacións dos comerciantes, podendo ser congresos, obradoiros ou xornadas informativas.
3. Accións de fidelización e servizos á clientela: Como marketplace, apps, tíckets de aparcamento, servizo de entrega a domicilio, entre outras, para fidelizar á clientela.
Os gastos subvencionables inclúen:
– Medios de comunicación e publicidade: Difusión de publicidade en medios, redes sociais e material promocional.
– Execución de campañas: Alugueiro de carpas, stands, equipos de son, decoración, entre outros.
– Dixitalización e fidelización: Servizos de mantemento de páxinas web, marketplace, app, xestión de redes sociais, e servizos de reparto.
– Gastos de xestión: Asesoría externa, persoal necesario e seguros.
Os gastos subvencionables non poderán superar o 40 % do investimento máximo e deben ser necesarios para o desenvolvemento das actividades.
Non se consideran subvencionables:
– Impostos indirectos recuperables.
– Actividades que non inclúan publicidade do financiamento da Xunta.
– Gastos de campañas sen relación co fomento da actividade comercial.
– Premios de sorteos, cócteles, bolsas de plástico, e outros gastos non directamente relacionados co obxecto da subvención.
Ademais, quedan excluídos servizos como ludotecas, publicidade xenérica, tíckets de aparcamento non facturados por empresas de aparcamento e outros gastos inventariables..
Prazo de presentación
19/02/2025 – 19/03/2025
Publicación no DOG
https://www.xunta.gal/dog/Publicados/2025/20250207/AnuncioG0767-290125-0001_es.html